_MI_1237

YAMAHA TENERE 700

Όταν σε καλεί μια εταιρεία σε παγκόσμια δημοσιογραφικη παρουσίαση ενός μοντέλου σίγουρα αποτελεί μεγάλη τιμή για το μέσο που θα εκπροσωπήσει την Ελλάδα, όταν το μοντέλο αυτό ομως είναι η νέα TENERE 700 τότε η χαρά είναι διπλή γιατί πρόκειται για μια από τις πιο πολυσυζητημένες μοτοσυκλέτες τα δυο τελευταία χρόνια.

 

_MI_1583

 

Βρεθήκαμε λοιπόν στην Tortosa, στην Ισπανία, για την παγκόσμια δημοσιογραφική παρουσίαση της νέας Yamaha Tenere 700. Ένα πολύ σημαντικό μοντέλο το οποίο στόχο έχει να ξαναβάλει την YAMAHA στην μεσαία κατηγορία των Adventure μοτοσικλετών.

 

_MI_1568

 

Η παρουσίαση έγινε σε ένα ανακαινισμένο κάστρο, το San Joan or La Suda, το οποίο λειτουργεί ως ξενοδοχείο πλέον, περίπου δυο ώρες έξω από την Βαρκελώνη.

 

Το όνομα Tenere έχει γράψει την δίκη του ιστορία ειδικά στον χώρο των αγώνων Paris Dakar, κάπως έτσι λοιπόν ξεκίνησε και η παρουσίαση της νέας Tenere 700 από τον Roberto Basile, Brand Marketing manager της Yamaha Motor Europe ο οποίος και μας καλωσόρισε μιλώντας μας αρχικά, για την ιστορία του θρυλικού αυτού μοντέλου και αργότερα για τους στόχους και την στρατηγική marketing που θα ακολουθήσει η εταιρεία όσον αφορά την προώθηση του.

 

_MI_1238

 

Μέσα στον χώρο της παρουσίασης βρίσκονταν τo XT 500 που κέρδισε το Paris Dakar το 1982, ένα Super Tenere 750, ένα Tenere 600, καθώς και το concept Bike T7 πάνω στο οποίο ολοκληρώθηκαν και οι δοκιμές εξέλιξης της Tenere 700.

 

_MI_8708

 

Πρώτη μέρα οδήγησης και το προγραμμα λέει ότι θα καλύψουμε 350 χλμ τα οποία  βέβαια έγιναν 370χλμ στο τέλος της ημέρας!
Θα μου πει κάποιος πως κανείς έτσι για 20 χλμ παραπάνω;
Νομίζω ότι για δημοσιογραφική παρουσίαση τα 300+ χλμ είναι αρκετά ποσο μάλλον όταν το μεγαλύτερο ποσοστό από αυτά γίνονται στο χώμα!
Πρόκληση όμως κάτι που δεν το συναντάμε συχνά τα τελευταία χρόνια!

 

_MI_8757

 

Η πρώτη αίσθηση απίστευτη, βολική, εύκολη, διαχειρίσιμη και το κυριότερο, την κανείς δίκη σου με το καλημέρα!

 

_MI_8784

 

Πολύ γρήγορα μπαίνουμε σε χωματόδρομο, απενεργοποιούμε το ABS το οποίο απενεργοποιείται μπρος πίσω και ξεκινάμε!
Σημείωση ότι απενεργοποιείται εύκολα ενώ κάθε φορά που σβήνει ο κινητήρας πρέπει να το ξανά απεργοποιησετε!
Χώμα πατημένο με λίγο χαλίκι και λίγο άμμο και κάπου κάπου να εμφανίζονται και κοτρώνες!
Τα Pirelli Scorpion STR τα καταφέρνουν μια χαρά  στο σαθρό έδαφος της Ισπανίας, όχι χωρίς να γλιστράνε καθόλου απλά είναι ελεγχόμενο.
Τα 186 κιλά της μοτοσυκλέτας σε συνδυασμό με την λεπτή σιλουέτα της σε κάνουν να νομίζεις ότι βρίσκεσαι πάνω σε μονοκύλινδρο.
Σωστή η θέση οδήγησης, τα πόδια πατανε πολύ καλά πάνω στα φαρδιά μαρσπιέ, τα μπούτια κουμπώνουν αψογα στο ψηλό ρεζερβουάρ και η η απόσταση από το έδαφος τουλάχιστον για το δικό μου ύψος είναι ιδανική, ενώ στα αξεσουάρ της διατίθεται χαμηλότερη σέλα για αναβάτες κάτω του 1,80 αλλά και ψηλότερη κατά 40 χιλ.

 

HHHL7160

 

Τα χιλιόμετρα αρχίζουν και ανεβαίνουν απειλητικά ενώ ταυτόχρονα ανεβαίνει και η εμπιστοσύνη που σου εμπνέει η νέα Tenere 700!

 

Παράδειγμα;
Μια τεράστια χωμάτινη ευθεία με το κοντέρ μας να γράφει πάνω από 120 χλμ και την μοτοσυκλέτα να μην κάνει το παραμικρό κιχ όσον αφορά την σταθερότητα της.

 

Το νέο πλαίσιο είναι στιβαρό ενώ η δύναμη του κινητήρα είναι παντού, σε κάθε άνοιγμα του γκαζιού, μπορείς να ντριφτάρεις, να επιταχύνεις, να κανείς σούζα, να κανείς κυριολεκτικά τα πάντα.
Γνωστός ο δικύλιδρος αυτος κινητήρας με στρόφαλο crossplane ο οποίος αποδείχθηκε ιδανικός στην off road οδήγηση!
Στην άσφαλτο βέβαια υπήρξαν στιγμές όπου έχοντας 6η στο κιβώτιο ήθελα να βάλω και 7η μιας και νόμιζα ότι είχα 4η μέσα.
Ισως ήταν ιδέα μου όμως γιατί η 4η έφθασε τα 170, η 5η τα 200 και η 6 τα 205.
Άρα νομίζω ότι δεν υπάρχει ιδιαίτερο πρόβλημα!

 

2019_YAM_XTZ700_EU_MBL2_DET_001

 

Η ανάρτηση δουλεύει υποδειγματικα χωρίς να είναι κούτσουρο αλλά και χωρίς να πολύ μαλακή.
Διαβάζει σωστά και περνάει από κάθε ανωμαλία κάνοντας την δουλειά που πρέπει να κάνει!
Οι ικανότητες της σε κάνουν να πιστεύεις ότι είσαι οδηγός Rally ακόμα και αν είσαι από μεσαίος και κάτω αναβάτης off road δυνατοτήτων.
Βγαίνουμε από το χώμα ξανά μπαίνουμε σε άσφαλτο και μετά ξανά χώμα, όλη την μέρα το ίδιο πράγμα και όχι απλά φλατ χώμα, περάσαμε και από απαιτητικούς χωματόδρομους με ανηφόρες κατηφόρες και από κάτω γκρεμό που φορούσαν ακόμα και να κοιτάξεις!

 

2019_YAM_XTZ700_EU_MBL2_DET_005

 

Από αυτό και μόνο καταλαβαίνουμε πόσο βάρος ρίχνει η Yamaha στον Adventure χαρακτήρα της μοτοσυκλέτας.
Σειρά τώρα έχουν ορεινά στροφιλίκια μέχρι να φθάσουμε στο πρώτο στοπ της ημέρας.
Και κει η Tenere 700 παίρνει 10 βαθμόλογικα παρόλο τον 21’’ μπροστινό τροχό και τα ελαστικά τα οποία ανταποκρίνονται καλύτερα στην άσφαλτο πλαγιάζόντας οριακά και δίνοντας την απόλυτη πρόσφυση!

 

Θα ρωτήσετε τώρα, τι γίνεται με την κατανάλωση μετά από τόσα χιλιόμετρα και με το μικρό για κάποιους ρεζερβουάρ των 16 λίτρων.
Λοιπόν όπως είναι φυσικό φουλαραμε πριν κάνουμε το πρώτο στοπ για διανυκτέρευση, έχοντας διανύσει περίπου 240 χλμ και έχοντας ρεζέρβα για αλλά 70-80 περίπου.
Η κατανάλωση άρα κυμάνθηκε μεταξύ 5,8 και 6 και βέβαια όπως καταλαβαίνετε συνέχεια κάτω από πίεση με τον καρπό λυγισμένο τέρμα!

 

HHHL7172

 

Τέλος πρώτης μέρα, με την κούραση εμφανή στο πρόσωπο μας αλλά με ένα χαμόγελο για το ποσο ΟΥΑΟΥ ήταν η συγκεκριμένη μέρα και η μοτοσυκλέτα!

 

2η Ημέρα

 

Διανυκτέρευση σε κατασκήνωση και η δεύτερη μέρα έχει αλλά 150 χιλιόμετρα με ποιο τεχνική και σφιχτή διαδρομή σε χώμα!
Κατηφορίζουμε σε έναν χωματόδρομο με συνεχόμενα αλματάκια και όταν λέω συνεχόμενα εννοώ ότι με το που προσγειώνεσαι από το ένα πηδάς στο επόμενο με την διαδρομή των αναρτήσεων πολύ συχνά να τερματίζει!
Τελικά μήπως το Tenere 700 εξελίχθηκε και φτιάχτηκε μόνο για αυτό;
Όχι απλά μπορεί να κάνει και αυτό!

 

JGO_2816

 

Αλλάζω μοτοσυκλέτα με άλλον δημοσιογράφο ο οποίος έχει ρυθμίσει τις αναρτήσεις κάνοντας την λίγο πιο σκληρή στην επαναφορά της και κει καταλαβαινω ότι η Tenere 700 μπορεί με λίγες αλλαγές να πάρει μέρος ακόμα και σε αγώνα Rally όπως είναι μαμά όπως λέει και το τραγούδι!

 

Μελανό σημείο της ημέρας, το στοπ της φωτογράφησης όπου θα μπορούσαν να αποτυπωθούν πιο εντυπωσιακές από καλιτεχνικες οι φωτογραφίες της νέας Tenere 700.
Ας είναι καλά τα κινητά βέβαια και τα social media!

 

JGO_0064

 

Φθάνοντας στο ξενοδοχείο και όπως είναι όλες μαζί χαζεύω τα πλαστικά στην καθεμία αφού κάποιες είχαν πέσει και είχαν συρθεί όποτε θα είχα και καλύτερη εικόνα για την ποιότητα πλαστικών και βαφής η οποία είναι άριστη.

 

Η νέα TENERE 700 κοινώς μας άφησε έκπληκτους όλους για τις ικανότητες της τόσο σε άσφαλτο όσο και σε χώμα!
Αξίζε η αναμονή δυο χρόνων εξέλιξης για μια μοτοσυκλέτα που πολύ εύκολα θα μπορεί να αποτελέσει πρώτο όχημα μετακίνησης για τον καθένα.
Όσον αφορά τα αξεσουάρ της υπάρχει μια πληθώρα από έξτρα αξεσουάρ τα οποία θα καλύψουν τις ανάγκες ακόμα και του πιο απαιτητικού αναβάτη.

 

Ενώ το πιο ανταγωνιστικό στοιχείο της είναι η προσιτή τιμή της που φθάνει τα 10.490€.

 

Η νέα Tenere 700 θα είναι στην χώρα μας τον Ιούλιο όποτε καντε λίγο υπομονή ακόμα για μα διαπιστώσετε και μόνοι σας ότι δεν είμαστε καθόλου υπερβολικοί αλλά ούτε και εκθιάζουμε την νέα μοτοσυκλέτα της Yamaha.

 

Λέμε αυτό που πιστεύουμε!